Τρίτη, 26 Ιουνίου 2012

Ερευνητικές Εργασίες στο Λύκειο: οι προτάσεις της ομάδας ΘΑΛΗΣ+ΦΙΛΟΙ



Με  μεγάλη χαρά αναδημοσιεύω στο blog μου, από την ιστοσελίδα www.thalesandfriends.org το πρόγραμμα της ημερίδας που διοργανώνεται από την ομάδα ΘΑΛΗΣ + ΦΙΛΟΙ , με θέμα τις Ερευνητικές Εργασίες στο Λύκειο. Όσοι, χρόνια τώρα, συμμετέχουμε στην ομάδα και, επί πλέον, είχαμε φέτος την ευκαιρία να "διδάξουμε"  το νέο αυτό αντικείμενο στο Λύκειο σας περιμένουμε για μια εποικοδομητική συνάντηση με αποτελεσματική αλληλεπίδραση.
Παρακαλώ, αν θέλετε, να αναδημοσιεύσετε την  πρόσκληση και το πρόγραμμα της εκδήλωσης.


Η ομάδα ΘΑΛΗΣ + ΦΙΛΟΙ, σας προσκαλεί στην ημερίδα με τίτλο «Ερευνητικές Εργασίες στο Λύκειο: οι προτάσεις της ομάδας ΘΑΛΗΣ + ΦΙΛΟΙ»
Η εκδήλωση θα γίνει το Σάββατο 30 Ιουνίου, στις 10.00 π.μ., στο αμφιθέατρο «Αντώνης Τρίτσης» του Πνευματικού Κέντρου του Δήμου Αθηναίων ( Ακαδημίας 50 ).
Η θεσμοθέτηση των Ερευνητικών Εργασιών στο υποχρεωτικό πρόγραμμα του Λυκείου και η σχέση τους με την μαθηματική εκπαίδευση είναι το θέμα της εναρκτήριας ομιλίας.
Στη συνέχεια, εκπαιδευτικοί που δίδαξαν το μάθημα κατά την προηγούμενη σχολική χρονιά θα μοιραστούν με το κοινό τις εμπειρίες τους από την εφαρμογή του θεσμού της Ερευνητικής Εργασίας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Οι πολύτιμες εμπειρίες από την ενασχόλησή τους με λέσχες ανάγνωσης, στο πνεύμα της ομάδας ΘΑΛΗΣ + ΦΙΛΟΙ και των δραστηριοτήτων της που διερευνούν τη σχέση της αφήγησης με τα μαθηματικά, μπορούν να αξιοποιηθούν, με τον καλύτερο τρόπο, στο πλαίσιο των Ερευνητικών Εργασιών.
Τέλος, τέσσερις μαθηματικοί θα παρουσιάσουν νέες προτάσεις-σχέδια για Ερευνητικές Εργασίες βασισμένες σε βιβλία που συνδέονται με τα ενδιαφέροντα της ομάδας ΘΑΛΗΣ + ΦΙΛΟΙ.

Πρόγραμμα

ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ

10:00  Κεντρική ομιλία : Γιάννης Θωμαΐδης, Διδάκτωρ Διδακτικής των Μαθηματικών, Σχολικός Σύμβουλος Νομού Κιλκίς: Η θεσμοθέτηση των ερευνητικών εργασιών στο υποχρεωτικό πρόγραμμα του Λυκείου: Μια πρόκληση για την Ελληνική μαθηματική εκπαίδευση.
Ο Γιάννης Θωμαϊδης θα εκθέσει τα επιχειρήματά του υπέρ της άποψης ότι η θεσμοθέτηση των Ερευνητικών Εργασιών στο Λύκειο αποτελεί μια μεγάλη ευκαιρία για τον απεγκλωβισμό της ελληνικής μαθηματικής εκπαίδευσης από το τέλμα στο οποίο βρίσκεται εδώ και δεκαετίες. Με βάση αυτά τα επιχειρήματα θα αναλύσει, στη συνέχεια, ένα παράδειγμα ερευνητικής εργασίας που αντλεί την προβληματική της από την Ιστορία και τη Διδακτική των Μαθηματικών.

11:00 Στρογγυλό τραπέζι: Οι Ερευνητικές Εργασίες στην πράξη
Πέντε εκπαιδευτικοί καταθέτουν την εμπειρία τους από την πρώτη εφαρμογή του θεσμού της Ερευνητικής Εργασίας στα σχολεία, ανταλλάσσουν απόψεις και συζητούν με το κοινό.
Συμμετέχουν:
Στέλλα Δημητρακοπούλου (3ο Λύκειο Βόλου) «Η Λογική στα χνάρια της Φιλοσοφίας»: Μια διεπιστημονική προσέγγιση των Μαθηματικών, της Λογικής και της Φιλοσοφίας» με βάση τα βιβλία: Logicomix (Ίκαρος) του Απόστολου Δοξιάδη, Οι Μαθηματικοί Διάλογοι (1ος διάλογος) του Alfred Renyi και Τα Τέσσερα Χρώματα του Καλοκαιριού (Πόλις) του Τεύκρου Μιχαηλίδη.

Κατερίνα Καλφοπούλου (εκπρόσωπος της ομάδας ΘΑΛΗΣ + ΦΙΛΟΙ στη Θεσσαλονίκη, καθηγήτρια σε Δημόσιο Λύκειο) «Η επινόηση της γραφής και της αρίθμησης» με βάση αρκετά βιβλία, ανάμεσά τους και το βιβλίο, ο Ταξιδευτής των Μαθηματικών (Κέδρος) του Κάλβιν Κλόουσον.

Ανδρέας Λύκος (1ο Λύκειο Κομοτηνής) «Μαθηματικά, τέχνη και ιστορία συναντιούνται σε ένα μυθιστόρημα αστυνομικής λογοτεχνίας» με βάση το βιβλίο: Πυθαγόρεια Εγκλήματα (Πόλις) του Τεύκρου Μιχαηλίδη.

Σωτήρης Συριόπουλος (2ο Λύκειο Βριλησσίων) «Από τη μαθηματική λογοτεχνία στην κοινωνική ευαισθησία» με βάση το βιβλίο: Ποιος σκότωσε τον σκύλο τα μεσάνυχτα (Ψυχογιός) του Μαρκ Χάντον.
Μαρία Φαλίδα (American Community Schools) «Mathematical fiction and Extended essay» με βάση τα βιβλία: The Wild Numbers του Philibert Schogt και Uncle Petros and Goldbach’s Conjecture του Απόστολου Δοξιάδη.
Τη συζήτηση θα συντονίσει η μαθηματικός Σταυρούλα Παπανικολάου.

Διάλειμμα

ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ
13:00 Προτάσεις για Ερευνητικές Εργασίες
Τέσσερις μαθηματικοί παρουσιάζουν νέες προτάσεις-σχέδια για Ερευνητικές Εργασίες βασισμένες σε βιβλία που συνδέονται με τα ενδιαφέροντα της ομάδας ΘΑΛΗΣ + ΦΙΛΟΙ.
Ηλίας Ανδριανός (2ο Πρότυπο Πειραματικό Λύκειο Αθηνών) «Μαθηματικά στιγμιότυπα» των αρχών του 20ου αιώνα σαν ένα πραγματικό… μυθιστόρημα» με βάση το βιβλίo: ο θείος Πέτρος και η Εικασία του Γκόλντμπαχ (Καστανιώτης) του Απόστολου Δοξιάδη.
Πότα Κοταρίνου (Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο Γέρακα) «Το μέτρο του κόσμου και άλλες ιστορίες» με βάση αρκετά βιβλία, ανάμεσά τους και «Το μέτρο του Κόσμου (Τραυλός) του Ντενί Γκετζ.
Τεύκρος Μιχαηλίδης (Κολλέγιο Αθηνών) «Δημιουργική ανάγνωση ενός βιβλίου μαθηματικής λογοτεχνίας» με βάση τα βιβλία: Τα τέσσερα χρώματα του καλοκαιριού (Πόλις) του Τεύκρου Μιχαηλίδη και Οι μεταμορφώσεις του λογισμού (Εκκρεμές) του Gilles Dowek
Άλκηστη Πατρινέλη (Εκπαιδευτήρια Ζηρίδη) «Ιστορία της κρυπτογραφίας» με βάση το βιβλίο Κώδικες και μυστικά (Τραυλός) του Simon Singh.
Συντονιστής στο δεύτερο μέρος της ημερίδας θα είναι ο μαθηματικός Σωτήρης Συριόπουλος
Διάρκεια ημερίδας: 10:00 – 14:00
Είσοδος ελεύθερη

Κυριακή, 24 Ιουνίου 2012

Το 6ο Μαθηματικό Πανηγύρι, τα τέσσερα χρώματα του καλοκαιριού και τα πολλά πρόσωπα του Θείου Πέτρου...



Χθες, Σάββατο 23 Ιουνίου, με τη θερμοκρασία να ξεπερνά τους 36 βαθμούς Κελσίου, αλλά, λόγω της υψηλής υγρασίας, να προκαλεί αίσθηση 40 και βάλε βαθμών, μαζευτήκαμε από νωρίς το πρωί στην αίθουσα πολλαπλών τελετών του 1ου Γυμνασίου Συκεών,  το οποίο φιλοξενούσε και φέτος το Μαθηματικό μας Πανηγύρι!

Το Μαθηματικό Πανηγύρι, για όσους ακόμη δεν το γνωρίζουν, είναι μια μαθητική γιορτή που διοργανώνει η ομάδα Θαλής+Φίλοι  και είναι αφιερωμένη στις σχολικές λέσχες ανάγνωσης, όπως αυτές λειτούργησαν σύμφωνα με την πρόταση και τα πρότυπα της ομάδας Θ+Φ, από το 2006 και μετά.
 Αν και η ομάδα Θαλής+Φίλοι όπως και οι δραστηριότητές της έχουν γίνει πλέον ευρέως γνωστές,  στην έναρξη της ημερίδας έγινε μια σύντομη ιστορική αναδρομή ως προς το "πώς", το "πού" και το "γιατί" αυτής της μαθητικής γιορτής, στην οποία με μοναδικό τρόπο συνδυάζεται η φιέστα με τα μαθηματικά. (Για να παρακολουθήσετε τη σύντομη ιστορική αναδρομή πατσήτε εδώ)
Στο φετεινό μας Μαθηματικό Πανηγύρι το θέατρο, το τραγούδι κι ο χορός απέδωσαν τα πολλά πρόσωπα του βλοσυρού, πλην διαχρονικού και σπουδαίου μαθηματικού, του γνωστού σε όλους θείου Πέτρου, που είναι ιδιαίτερα αγαπητός στις λέσχες ανάγνωσης.
Ο κινηματογράφος συνδιαλέχθηκε με τα τέσσερα χρώματα του καλοκαιριού και τον αγαπημένο μαθηματικό τύπου του καθηγητή, ενώ ο κακόντελος ινδός μαθηματικός Ραμάνουτζαν αποτέλεσε το θέμα ενός εκπαιδευτικού δράματος. Τέλος, για πρώτη φορά φέτος, στο πανηγύρι παρουσιάστηκαν ερευνητικές εργασίες, που με επιμέλεια υλοποίησαν οι μαθητές της Α' Λυκείου στο σχολικό τους πρόγραμμα, σύμφωνα με το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών!
Και παρόλο που, όπως ήδη είπα, η υψηλή θερμοκρασία μας ταλαιπώρησε απερίγραπτα, η ημερίδα μας ολοκληρώθηκε, τουλάχιστον στο πρώτο μέρος της, χωρίς καμιά παρέγκλιση από το πρόγραμμά της.

1ο Γυμνάσιο Συκεών
Η γιορτή άνοιξε με την παρουσίαση της βραβευμένης μαθητικής εφημερίδας "ΚΑΤΑ...ΤΕΙΧΗ", που εκδίδεται από τους μαθητές του 1ου Γυμνασίου Συκεών. Έξι μαθήτριες, εκπροσωπώντας τη συντακτική ομάδα, μας εξήγησαν πώς επιλέγουν τα θέματά τους, πώς τα επεξεργάζονται, πώς συνεργάζονται μεταξύ τους, αλλά και με τους επιβλέποντες καθηγητές τους, για να πετύχουν ένα καλό απότελεσμα. Τέλος, οι  μαθήτριες, αφού μας εξήγησαν πόσο έχουν βοηθηθεί τόσο οι ίδιες όσο και οι καθηγητές τους στη μεταξύ τους επικοινωνία και στην ανεύρεση μεθόδων συνεργασίας, μας πρότειναν ανεπιφύλακτα να αρχίσουμε την έκδοση ανάλογων εντύπων στα δικά μας σχολεία. Προσωπικά, μετά την παρουσίασή των κοριτσιών, το σκέφτομαι σοβαρά...

2ο Γυμνάσιο Θέρμης
Σειρά είχαν το 2ο Γυμνάσιο Θέρμης, το 3ο Γυμνάσιο Θέρμης και το Γυμνάσιο Καλλιθέας, τρία σχολεία  με μεγάλη εμπειρία  στον τρόπο λειτουργίας των λεσχών ανάνγωσης, με πολλές κι επιτυχημένες συμμετοχές στα προηγούμενα Μαθηματικά Πανηγύρια. Με ένα δικό τους όμορφο τραγούδι και μια σεμνή και  γεμάτη ερωτηματικά χορογραφία οι μαθήτριες του 2ου Γυμνασίου Θέρμης σκιαγράφησαν με επιτυχία το μυστηριώδη θείο Πέτρο, σε ένα ευρηματικό επί σκηνής ψυχογράφημα. Σκοπίμως μας άφησαν με αναπάντητο το ερώτημα: "Απέδειξε ο θείος Πέτρος την εικασία του Γκόλντμπαχ ή όχι;"...
Γυμνάσιο Καλλιθέας
Η πολυπληθής θεατρική ομάδα του Γυμνασίου Καλλιθέας, η οποία καθισμένη στην πλατεία  παρακολουθώντας μαζί με τους υπόλοιπους, περίμενε τη σειρά της να ανέβει στη σκηνή αναφώνησε: "Θα σας το πούμε εμείς! Θα σας το πούμε εμείς...". Αλλά πριν πάρουν τη σκυτάλη, για να ενσαρκώσουν, με έναν πλουραλιστικό τρόπο, το δικό τους θείο Πέτρο, θα έπρεπε να περιμένουν να προβληθεί πρώτα η ταινία που είχαν ετοιμάσει οι μαθητές και οι μαθήτριες από τη λέσχη ανάγνωσης του 3ου Γυμνασίου Θέρμης, που είχαν διαβάσει το βιβλίο της Yoko Ogawa, "Ο αγαπημένος μαθηματικός τύπος του καθηγητή". Από το βιβλίο δανείστηκαν για την ταινία τους τον χαρακτήρα του νεαρού πρωταγωνιστή, του Ρουτ.
3ο Γυμνάσιο Θέρμης
Ο Ρουτ, με μια ηρωίδα δικής τους επινόησης, ονόματι Ερατώ, όπως η μούσα της ελληνικής μυθολογίας, προβληματίστηκαν γύρω από θέματα της ιστορίας των μαθηματικών και των επιστημών, προσπαθώντας να βρουν κοινές ρίζες, οι δυο τους, ανάμεσα στις κουλτούρες των  λαών τους. Και βρήκαν...
Ρουτ, Ερατώ, Έρωτας, σε μια αιώνια αναζήτηση της γνώσης και της αλήθειας.

Με την αναζήτηση της αλήθειας και τη διερεύνηση των πιθανών λόγων που εμπόδισαν τους μαθηματικούς να ασχοληθούν νωρίτερα με την ποσοτικοποίηση της πιθανότητας συνέχισε ο Τεύκρος Μιχαηλίδης, στην ομιλία του "Μαντική, τζόγος και μαθηματικά". Σας συνιστώ, αν ανεβεί στο διαδίκτυο, να τη δείτε, επειδή πέρα από την πολυθεματική της προσέγγιση, η ιδιαιτερότητα της ομιλίας είναι η μέθοδος που ακολουθεί ...




Μετά από ένα σύντομο διάλειμμα για φαγητό, το πρόγραμμα συνεχίστηκε με την παρουσίαση του Εκπαιδευτικού Δράματος, που υλοποίησαν στο 19ο Λύκειο Θεσσαλονίκης.
Βασισμένοι στο βιβλίο του Robert Kanikel, "Ραμανουτζάν, ο ινδός μαθηματικός", από τις εκδόσεις Τραυλός, δυο καθηγήτριες και μια ομάδα μαθητών έδρασαν, αυτενέργησαν, προβληματίστηκαν και ανέπτυξαν τη συναισθηματική τους νοημοσύνη, με μεθόδους που δεν προβλέπονται στο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών..
 Οι μαθητές όμως που συμμετείχαν στο δράμα, χθες βρίσκονταν ήδη στις κατασκηνώσεις τους, οπότε όλο το πλαίσιο της δουλειάς τους παρουσιάστηκε από τη συντονίστρια καθηγήτρια Χ. Ζουρνά, η οποία πολύ ευχαρίστως, όπως μας δήλωσε θα ενημέρωνε οποιονδήποτε ενδιαφέρεται για το Εκπαιδευτικό Δράμα.
Δημοσιεύω την πρώτη και την τελευταία διαφάνεια της παρουσίασης, ώστε, αν θέλετε, μέσω εμού να επικοινωνήσετε με την κα Ζουρνά, και να δοκιμάσετε μια ανάλογη δραστηριότητα στο σχολείο σας.



ΓΕ.Λ. Πεύκων
  Από το ΓΕ.Λ. Πεύκων, που είχε σειρά σύμφωνα με το πρόγραμμα,    βρισκόταν ήδη ανάμεσά μας τρεις μαθητές, συγκεκριμένα βρισκόταν δυο μαθήτριες και ένας μαθητής, και περίμεναν να προβάλουν την ταινία τους, με τίτλο "4 τρόποι για να παρουσιάσουμε ένα βιβλίο", βασισμένη στο βιβλίο του Τεύκρου Μιχαηλίδη "τα τέσσερα χρώματα του καλοκαιριού". Η πρωτοτυπία της ταινίας, πέρα από το ότι είχε όντως τέσσερα διακριτά μέρη, ήταν ότι στο ένα μέρος  μιλούσαν οι μαθητές για το βιβλίο, στο άλλο μιλούσαν οι καθηγητές για το βιβλίο και στο άλλο μιλούσε ο συγγραφέας για το βιβλίο του. Μαντεύετε ποιος μιλούσε για το βιβλίο στο τέταρτο μέρος της ταινίας; :)
1ο ΓΕ.Λ Ανατόλια
Και το δεύτερο μέρος της γιορτής έκλεισε με την καθόλα επιστημονική παρουσίαση της εργασίας του μαθητή Βαγγέλη Χασάπη, από το 1ο ΓΕ.Λ. Ανατόλια. Συμμετρία, φ, π, μουσική, φράκταλ, και ανεξάντλητο μεράκι από τον νεαρό, εκκολαπτόμενο επιστήμονα, ροκάνισαν και τον προβλεπόμενο χρόνο για το σύντομο διάλειμμα, πριν περάσουμε στο τρίτο μέρος των σχολικών παρουσιάσεων.

Στο σημείο αυτό, τα αποτελέσματα της ιδιαίτερα υψηλής θερμοκρασίας έγιναν πλέον εμφανέστατα, όχι μόνο στα κάθιδρα πρόσωπα όλων μας και στη δυσκολία με την οποία αναπνέαμε, αλλά και στις απουσίες που μετρούσαμε, αφού οι μαθητές των δύο από τα τρία σχολεία που είχαν δηλώσει συμμετοχή, για τις παρουσιάσεις των project, είχαν δραπετεύσει, πιθανότατα σε κάποιες παραλίες, δίχως να αφήσουν εκπροσώπους τους στην πόλη, για να παρουσιαστεί τη δουλειά τους στο Μαθηματικό Πανηγύρι! Κατέφτασαν μόνο οι οκτώ μαθητές από το 1ο ΓΕ.Λ. Νεάπολης κι ενώ ο υδράργυρος είχε χτυπήσει κόκκινο, περάσαμε στο τρίτο και τελευταίο μέρος των παρουσιάσεων, με τις δύο τετραμελείς ομάδες που εκπροσωπούσαν το project 4, του πρώτου και δεύτερου τετραμήνου που υλοποιήσαμε μαζί στα πλαίσια των ερευνητικών εργασιών.

project 4b
project 4a
"Η επινόηση της γραφής και της αρίθμησης, η ανάπτυξη κωδίκων και η αλληλεπίδρασή τους κατά την εξέλιξη των κοινωνιών", ήταν το θέμα της ερευνητικής εργασίας του 1ου τετραμήνου, "Ο αριθμός φ και η Χρυσή Τομή στην Τέχνη, στη Φύση, στο ανθρώπινο σώμα, στη γεωμετρία, στην ψυχολογία και στην τεχνολογία", του 2ου. Τα παιδιά κατάφεραν να σταθούν στο ύψος των (ιδιαίτερα θερμών :) ) περιστάσεων και να μας παρουσιάσουν κάποια αποσπάσματα από τις ενδιαφέρουσες εργασίες και τις εμπειρικές έρευνες που πραγματοποίησαν.

Στο σημείο αυτό οι παρουσιάσεις τελείωσαν! Ήρθε η ώρα για το διασκεδαστικό Παιχνίδι Γνώσεων!
Οι τρεις τριμελείς ομάδες που συμμετείχαν, 3ο Γυμνάσιο Θέρμης, ΓΕ.Λ. Πεύκων και 1ο ΓΕ.Λ Νεάπολης, με κλήρωση πήραν τις θέσεις Α, Β και Γ, αντίστοιχα και όλα ήταν έτοιμα για να αρχίσουμε..

 Τα παιδιά απάντησαν σε εξήντα συνολικά ερωτήσεις επί παντός του επιστητού, που διατυπώνονταν και σχολιάζονταν με ιδιαίτερο χιούμορ και υποκριτική τέχνη από τον Τεύκρο Μιχαηλίδη, που ξέρει να κρατά αμείωτο τόσο το ενδιαφέρον όσο και το κέφι όλων μας, είτε συμμετέχουμε στο παιχνίδι είτε σημειώνουμε το σκορ είτε απλά παρακολουθούμε τους άλλους, αν και σε ένα τόσο ζωντανό παιχνίδι είναι πρακτικά αδύνατον να μένει κανείς απλός παρατηρητής, χωρίς να ψιθυρίζει, να ρωτά να σχολιάζει και κυρίως να γελά... Αμφιβάλλετε; Αν ναι, σας προκαλώ να απαντήσετε στην ακόλουθη ερώτηση:

Το βρήκατε; Περιμένω απάντηση :).  Τα παιδιά το απάντησαν σωστά και κέρδισαν 3 βαθμούς... 
 Αλλά αυτό που κέρδισαν κυρίως ήταν η ίδια η συμμετοχή, η εμπειρία, η ψυχαγωγία και σίγουρα τα έπαθλα, αφού στο τέλος όλοι οι διαγωνιζόμενοι είχαν ως έπαθλο ένα βιβλίο από τις εκδόσεις Τραυλός, με μόνη διαφορά πως η ομάδα που ήρθε πρώτη διάλεξε πριν από τις  δύο άλλες τα βιβλία που ήθελε να πάρει, η δεύτερη ομάδα διάλεξε πριν από την τρίτη και η τρίτη ομάδα πήρε όποια βιβλία είχαν περισσέψει... :) Πάντως είμασταν όλοι γελαστοί και χαρούμενοι, ευχηθήκαμε ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ και
φυσικά ανανεώσαμε το ραντεβού μας για την επόμενη σχολική χρονιά, με καινούριες λέσχες ανάγνωσης και με φρέσκες ιδέες για ερευνητικές εργασίες ...
Φτάνει να είμαστε καλά
ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ

Δευτέρα, 4 Ιουνίου 2012

Τα βιβλία και οι παρέες: Στρογγυλό τραπέζι με τους συντονιστές λεσχών ανάγνωσης

Το κεντρικό Αναγνωστήριο της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδας, στο νεοκλασικό κτίριο του αθηναϊκού κέντρου, ήταν ιδανικός χώρος φιλοξενίας της ημερίδας «Τα βιβλία και οι παρέες» που διοργάνωσαν το Σάββατο 28 Απριλίου η ομάδα ΘΑΛΗΣ + ΦΙΛΟΙ και η Εθνική Βιβλιοθήκη.

Μπορείτε να δείτε το "στρογγυλό τραπέζι" με τους συντονιστές λεσχών ανάγνωσης: 
 Ανδριανό Ηλία , Βλάχο Θανάση , Καλφοπούλου Κατερίνα , Πατρινέλη Άλκηστι , Στούρη Σπύρο , Φαλίδα Μαρία |