Αυτό που είναι λυπηρό σε τέτοιες εύκολες γενικεύσεις και υπεραπλουστεύσεις είναι πως η 'απαξίωση' των εκπαιδευτικών και η στάση των δημοσιογράφων, των γονέων, των ενηλίκων εν γένει, συμπαρασύρει σε λάθος εντυπώσεις και τους ίδιους τους μαθητές, οι οποίοι συχνά φτάνουν στο σχολειό τους με μια προκάτ άποψη για την ευτέλεια του εκπαιδευτικού σώματος, άποψη η οποία καθορίζει στη συνέχεια την, κάθε άλλο παρά αρμόζουσα, συμπεριφορά τους.
Αλλά για να μην πέσω στο ίδιο σφάλμα με όσους προανέφερα και καταλήξω σε εύκολες γενικεύσεις και στερούμενες νοήματος υπεραπλουστεύσεις, να πω ότι πολλοί είναι εκείνοι οι μαθητές που ανταποκρίνονται στο κάλεσμα καθηγητών, οι οποίοι με δική τους πρωτοβουλία διοργανώνουν σεμινάρια, παρουσιάσεις, ομιλίες με θέματα ενδιαφέροντα, τα οποία στα πλαίσια του σχολείου και στα στενό όρια της τυπικής διαδικασίας μάθησης "διαμελίζονται" από τα αναλυτικά προγράμματα σπουδών και την άκρατη εξειδίκευση που τα χαρακτηρίζει.
Η ομιλία που παρακολούθησα χθες, ανάμεσα σε δεκάδες μαθητών, που αφιέρωσαν το κυριακάτικο πρωινό στην επιμόρφωσή τους αποτελεί παράδειγμα μιας τέτοιας λαμπρής πρωτοβουλίας! Ήταν η δεύτερη ομιλία σε μια σειρά παρουσιάσων με θέμα " Η Πορεία της Φυσικής Σκέψης", η οποία διοργανώνεται από το παράρτημα Κ.& Δ. Μακεδονίας της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών, με βασικό εισηγητή τον π. Προέδρο του Παραρτήματος, κο Ευάγγελο Βαρβαρέσο, Φυσικό PhD. Ξεκινώντας από τους προσωκρατικούς φιλοσόφους, ένα μήνα πριν, παρουσίασαν χθες τον Πλάτωνα και τον Αριστοτέλη, για να συνεχίσουν στις δυο επόμενες ομιλίες, Κυριακή 25/04 και 23/05, με την εξέλιξη της Φυσικής Σκέψης και για να φτάσουν στις σύγχρονες θεωρίες που επικρατούν στις Επιστήμες σήμερα.
Στη χθεσινή ομιλία οι μαθητές παρακολουθούσαν με προσήλωση τον εισηγητή, κο Σαράντη Ηλιόπουλο, φιλόλογο, και - όσο κι αν ακούγεται εξωπραγματικό - διαμαρτυρήθηκαν έντονα όταν ο τελευταίος τελειώνοντας την ομιλία του είπε:
"Εδώ θα σταματήσουμε, την παρουσίαση της φιλοσοφίας του Αριστοτέλη και τις αντιθέσεις της με τη θεωρία των ιδεών του Πλάτωνα, αφήνοντας για άλλη, ίσως, φορά την ιστορία της διάσωσης των έργων του".
"Γιατί δεν τα λέτε τώρα, κύριε;" ρώτησαν κάποιοι και παρότρυναν τον ομιλητή να συνεχίσει...παρόλο που ήταν ήδη 13.30 !!! "Πείτε κι άλλα, κύριεεε" !!
"Γιατί δεν τα λέτε τώρα, κύριε;" ρώτησαν κάποιοι και παρότρυναν τον ομιλητή να συνεχίσει...παρόλο που ήταν ήδη 13.30 !!! "Πείτε κι άλλα, κύριεεε" !!
Μου θύμησαν την εποχή που πήγαινα ακόμη σε συναυλίες και όταν τέλειωνε η παράσταση χειροκροτούσαμε φωνάζοντας "κι άααλο, κι άααλο",οπότε ο τραγουδιστής έβγαινε και έλεγε ένα ακόμη τραγουδάκι προς τέρψιν του ενθουσιώδους κοινού του. :):)
Έτσι, με πρωτοβουλία των εκπαιδευτικών, και σε πείσμα όσων σκοπίμως ή αφελώς δυσχεραίνουν το ήδη δύσκολο έργο τους, η μάθηση και το ταξίδι στη γνώση μπορούν να σαγηνεύουν ακόμη τους "δεκαεφτάρηδες" [αυτούς που περιγράφει ο Σαββόπουλος στο θρυλικό του τραγούδι :)]
κι ας δίνεται η "συναυλία" το πρωινό μιας ανοιξιάτικης και ηλιόλουστης Κυριακής στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, μέσα στην αίθουσα εκδηλώσεων της ΕΔΟΘ! :):)
Έτσι, με πρωτοβουλία των εκπαιδευτικών, και σε πείσμα όσων σκοπίμως ή αφελώς δυσχεραίνουν το ήδη δύσκολο έργο τους, η μάθηση και το ταξίδι στη γνώση μπορούν να σαγηνεύουν ακόμη τους "δεκαεφτάρηδες" [αυτούς που περιγράφει ο Σαββόπουλος στο θρυλικό του τραγούδι :)]
κι ας δίνεται η "συναυλία" το πρωινό μιας ανοιξιάτικης και ηλιόλουστης Κυριακής στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, μέσα στην αίθουσα εκδηλώσεων της ΕΔΟΘ! :):)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Η σειρά των παρουσιάσων αυτών τελεί υπό την αιγίδα της Περιφερειακής Διεύθυνσης Α'/βάθμιας και Β'/βάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας και μπορούν να την παρακολουθήσουν μαθητές Λυκείου.
Το μόνο που θα μπορούσα να σχολιάσω εδώ είναι μακάρι όλα τα σχολεία να είχαν τέτοιους διευθυντές, άξιους, λογικούς, νοικοκυρεμένους, εργατικούς, γνώστες, που αγαπούν τα παιδιά και τη μόρφωση. Και δεν κοιτούν το δικό τους προσωπικό συμφέρον ή την καταδυνάστευση συναδέλφων, αλλά επιζητούν την πολύπλευρη, ολοκληρωμένη και πολυπείπεδη γνώση και μόρφωση. Εκπαίδευση ζητάμε, λέμε ότι θέλουμε, αλλά ... το ψάρι βρωμάει από το κεφάλι, λένε. Και η καρδιά πόσο να αντέξει;
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπράβο στην Ένωση Ελλήνων Φυσικών και φυσικά και στον Σαράντη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπράβο σε όλους τους εκπαιδευτικούς, Ανδρέα, που παίρνουν τέτοιες πρωτοβουλίες με μόνο κίνητρο την ευθύνη που βαραίνει πάνω τους...
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν υστερείτε καθόλου ως ΕΜΕ παράρτημα Ροδόπης :)
Πιστεύω, ελπίζω και αισιοδοξώ δηλαδή, πως ολοένα και περισσότεροι συνάδελφοι θα αναπτύσσουν ανάλογες δραστηριότητες.
Συμφωνώ μαζί σου Χριστίνα!!! Πολύ ωραίο ιστολόγιο!!!
ΑπάντησηΔιαγραφή