Τρίτη, 5 Οκτωβρίου 2010

Ο ΘΡΥΛΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ



και ένα, και δύο, και τρία, και τέσσερα (καλά) παιδιά...:)
 

15 σχόλια:

  1. Γιατί δεν μπορούμε να μεγαλώσουμε την εικόνα; Βοήθησε λίγο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. έλα ντε!!
    κι εγώ αυτό προσπαθώ να καταλάβω!!
    γιατί??
    ...έκανα ό,τι ακριβώς κάνω κάθε φορά... :(

    Αν δε βρω λύση θα σου στείλω το πινακάκι σε word.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Να προσθεσω στους 3 ορους και τη διασπαση ή την προσθαφαιρεση ορου?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πολύ ωραία η παρατήρησή σου!
    Χωράει στο "???" που υπάρχει στον πίνακα, κάτω από το τριώνυμο :) [ίσως έπρεπε να γράψω "άλλα κόλπα" ]
    Θεωρώ όμως ότι ξεφεύγει από τις "βασικές μορφές" που περιγράφω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μήπως παραγοντοποιείται και το άθροισμα τετραγώνων???

    x^4 + y^4 = x^4 + y^4 + 2(x^2)(y^2) - 2(x^2)(y^2) = (x^2 + y^2)^2 - (sqrt(2)xy)^2 = (x^2 + y^2 - sqrt(2)xy)(x^2 + y^2 + sqrt(2)xy)

    Ουφ, δύσκολο να γράφεις μαθηματικά σε "άλλη" γλώσσα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αυτό κι αν ξεφεύγει από τους σκοπούς του φυλλαδίου σου ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ναι, ξεφεύγει...
    και οι μαθητές της Α' Λυκείου που διαβάζουν το blog μου, συμβαίνει να διαβάζουν ενίοτε και τα σχόλια και τότε ζορίζει το πράγμα :)
    Λοιπόν το άθροισμα των θετικών ας το αφήσουμε προς το παρόν εκτός παραγοντοποίησης, ο.k.?

    (Mεταξύ μας τους είχα δώσει το x^2+4, για να το παραγοντοποιήσουν με δυο διαφορετικούς τρόπους, ο ένας εκ των οποίων μοιάζει με αυτόν που περιγράφεις - με αντίστροφες ταυτότητες - αλλά δεν τα έδωσα στην Α', στη Γ' το έδωσα, και ζήτησα να σχολιάσουν τα αποτελέσματα...
    Εκεί νομίζω πως έχει ενδιαφέρον, αφού βάζουν και το i!
    Στην Α', ειδικά όταν πολλοί δεν έχουν ακόμη αντιληφθεί τι σημαίνει "αλγεβρική ταυτότητα", τέτοια κόλπα μάλλον τους μπερδεύουν παρά τους βοηθάνε)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Δε βοηθάει όπως το να ζητούμε από πρωτάρηδες που μόλις έμαθαν ποδήλατο, να οδηγήσουν μία διπλή νταλίκα σε βρεγμένο οδόστρωμα με χιόνι και πάγο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. :) πολύ μου αρέσει η αναλογία σου, Χριστίνα Ζ.!!

    Δεν είναι πιο ωραία αν πηγαίνεις στον πάγο, όχι με ... τρελό φορτηγό, αλλά με πατίνια , ακούγοντας επί πλέον και Τσαϊκόφσκι?!
    (ή έστω ένα κομμάτι της αρεσκείας σου...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Και το "γουστάρω να χορεύω" από τη Μαδαγασκάρη θα μου άρεσε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Νομίζω κάπως έτσι x2-x-y2+y=x2-y2-x+y=(x-y)(x+y)-(x+y)=(x+y)(x-y-1)

    Αφού (x-y)(x+y)=x2-y2 (το 2 ως εκθέτης)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. (x-y)(x+y-1) ηθελα να γραψω, εκανα λάθος τα πρόσημα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. μπράβο Θανάση!
    ακριβώς έτσι :)

    [ διόρθωσες το "(x-y)(x+y)-(x+y)=(x+y)(x-y-1)"
    σε "(x-y)(x+y)-(x-y)=(x-y)(x+y-1)" ]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Θέλω να ευχαριστήσω την καθηγήτρια μας γιατί παρόλο που χτύπησε το κινητό μου την ώρα του μαθήματος δεν με πήγε στον Λυκειάρχη.Υπόσχομαι ότι αυτό δεν πρόκειται να ξαναγίνει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Τα εν οίκω μη εν δήμω, παιδιά... Όπως άκουσα ένα πολύ καλό σύνθημα τώρα τελευταία, και οι τοίχοι έχουν αυτιά (και τα αυτιά μας τοίχους).

    ΑπάντησηΔιαγραφή