Θέλοντας να έχω μια σαφή εικόνα για το τι εισπράττουν οι μαθητές από το μάθημα των Μαθηματικών και από τις διάφορες δραστηριότητες τις οποίες κάνουμε σε τακτά χρονικά διαστήματα και τις υλοποιούμε είτε εντός είτε εκτός ωρολογίου προγράμματος, ζητώ από καιρού εις καιρόν, άλλοτε επίσημα κι άλλοτε ανεπίσημα, αλλά πάντα εγγράφως, να αξιολογήσουν γενικώς το μάθημα ή ειδικώς μια συγκεκριμένη δραστηριότητα. Τα σχόλια τους είναι επώνυμα, εκτός ίσως από ελάχιστες φορές.
Ο λόγος που προτιμώ να γίνονται τα σχόλια επώνυμα είναι πως μέσα στο σύνολο της γνώσης, των κανόνων και των αξιών που έχουν να διδαχτούν τα παιδιά στο σχολείο, είναι και το θάρρος της γνώμης τους, εφόσον αυτή είτε είναι τεκμηριωμένη είτε εκφράζει κάποια προσωπική τους, υποκειμενική, ανάγκη, άρα εδώ δεν χωράει κάποιου είδους λογικής τεκμηρίωσης, απαιτείται όμως ειλικρίνεια, ευθύτητα και μια σαφής έντιμη επιδίωξη, όπως για παράδειγμα η βελτίωση μιας κατάστασης που δεν μας ικανοποιεί, αλλά σε καμιά περίπτωση ο σχολιασμός δεν είναι κακοπροαίρετος και δεν αποβλέπει στην σπίλωση, ας πούμε, κάποιου ανθρώπου που ενδεχομένως δεν πολυσυμπαθούμε ή λίγο φθονούμε ή.. ή .. ή... :). Αυτά νομίζω πως είναι πράγματα που διδάσκονται και που μαθαίνονται!
Δεν θα επεκταθώ όμως περισσότερο στο τι, στο γιατί ή στο πώς ζητώ την αξιολόγηση του μαθήματος από τους μαθητές, αλλά θα αρκεστώ να δημοσιεύσω κάποια από τα σχόλια των παιδιών, τα οποία έχω στα χέρια μου σήμερα από το πρωί και για διάφορους λόγους μελετώ...
Θα πρέπει να συμπληρώσω πως είναι περίπου τυχαία η επιλογή των σχολίων που δημοσιεύω.
Τα σχόλια δηλαδή προέρχονται από μαθητές και μαθήτριες διαφορετικών επιδόσεων και -ίσως- διαφορετικών δυνατοτήτων, λόγω διαφορετικών φυσικών κλίσεων και επιλογών, πλην όμως είναι όλα γραμμένα με συνεργατική διάθεση και προθυμία, επειδή τα παιδιά πραγματικά θέλουν να συμβάλουν στη βελτίωση του μαθήματος και της προσπάθειας που πραγματοποιούμε τόσους μήνες τώρα κλεισμένοι όλοι μαζί μέσα σε μια σχολική τάξη.
Κοινός στόχος όλων μας, στο μάθημα, είναι να περνάμε καλά μαθαίνοντας όσο το δυνατόν περισσότερα, και μέσα από αυτή τη γοητευτική διαδικασία της μάθησης να ανακαλύπτει και να καλλιεργεί ο καθένας μας τις θετικές πλευρές του χαρακτήρα του..
Και, για να είμαι ειλικρινής, νομίζω πως βρισκόμαστε σε πολύ καλό δρόμο...:)
Μόνο που μερικές φορές οι νεότεροι, λόγω έλειψης καρτερικότητας ίσως, ξεχνούν πόσο μακρύς είναι αυτός ο δρόμος... Μακρύς και μπορεί λιγάκι δύσβατος, αλλά, παρόλ' αυτά, απείρως γοητευτικός! :)
Αρκεί να μην απογοητευόμαστε... :)
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ-ΑΝΑΦΟΡΕΣ-ΚΡΙΤΙΚΕΣ-ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ βιβλίων που η θεματική τους άπτεται με τον έναν ή τον άλλον τρόπο στον ευρύτερο χώρο των Μαθηματικών, της Λογοτεχνίας, της Φιλοσοφίας και όχι μόνο... Προβληματισμοί μέσα κι έξω από τη σχολική τάξη Θέσεις/αντιθέσεις/ αντιπαραθέσεις με στόχο τις συνθέσεις :)
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Τι ωραία πράγματα είναι αυτά, ζωντανά και φρέσκα. Πόσο θέλουν τα παιδιά την έκπληξη του διαφορετικού και αυτό που τους δείχνει κάτι μεγαλύτερο από την άκρη της μύτης τους, την καθημερινότητα και τα μικροπράγματα που την αποτελούν. Ενθουσιάστηκα! Συγχαρητήρια πολλά γι’αυτές τις πρωτοβουλίες σου. Συνέχισε τες. Καλημέρα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΦαίδρα
Καλημέρα Φαίδρα και σ' ευχαριστώ πάρα πολύ! :)
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα συμπληρώσω στο σχόλιο σου πως η έκπληξη, με όσα διαφορετικά κάνουμε στο μάθημα, δεν είναι μόνο των παιδιών, είναι και δική μου και είναι μεγάλη κι ευχάριστη!
Εκπλήσσομαι με την αντίδρασή των παιδιών!!
Μαθαίνω πολλά από αυτά, όπως μαθαίνω και από ανθρώπους ανήσυχους σαν κι εσένα :)
Να είσαι καλά και να ... μου δίνεις ιδέες!
Κατερίνα, σου στέλνω δωράκι το εξής http://people.maths.ox.ac.uk/dusautoy/ (να πας να δεις τη στήλη newspaper) ή πήγαινε στην ομιλία του στο ΤΕΔ http://www.ted.com/talks/marcus_du_sautoy_symmetry_reality_s_riddle.html. :).Καλό βράδυ. Φαίδρα
ΑπάντησηΔιαγραφήΦαίδρα, σ΄ευχαριστώ πολύ! :)
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια κάποιο λόγο δεν μου ανοίγει τη σελίδα...
Ο Marcus du Sautoy είναι από τους αγαπημένους μου! :)
Δεν ξέρω αν έτυχε να διαβάσεις τις αναρτήσεις μου για το τελευταίο του βιβλίο.
http://mathandliterature.blogspot.com/2010/03/blog-post_23.html
http://mathandliterature.blogspot.com/2010/04/blog-post.html
Ελπίζω αύριο να ξεπεραστεί το πρόβλημα της σύνδεσής μου και να μου ανοίξει τη σελίδα.
Σε ευχαριστώ και πάλι
Καλή βδομάδα!
Κ
Τα ξέρεις ήδη λοιπόν :).
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ προσωπική του σελίδα είναι διασκεδαστική (τον περιγράφεις ωραία). Ελπίζω να σου ανοίξει αύριο. Καλό ξημέρωμα. Φ.
Καλησπέρα :-)
ΑπάντησηΔιαγραφή1.Να σταθώ και εγώ συμφωνικά
πρωτα στο θάρρος της γνώμης
και ουσιαστικά για το θάρρος της ερώτησης
ακόμη και αν φαίνεται ανόητη.
2.Και δεύτερον, αυτό που λεν "Οι Γυναίκες
δεν τα παίρνουν τα Μαθηματικά,
είναι μύθος ή πραγματικότητα
που διαπιστώνεται εξ απαλών ονύχων;-)
Καλησπέρα Μιχάλη!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕξ απαλών ονύχων, ήτοι από τρυφερή ηλικία, ίσως αναφαίνονται κάποιες ικανότητες και δεξιότητες τόσο στις γυναίκες όσο και στις μη.. :)
Το θέμα είναι τι γίνεται στη συνέχεια, δηλαδή πόσο αυτές οι ικανότητες και τα τάλαντα καλλιεργούνται ή πόσο καταστέλλονται είτε λόγω πεποιθήσεων είτε λόγω της πρακτικής γραμματισμού που επιβάλλει
- υποδορίως - ο πολιτισμός μας! :)
Παρατηρώντας τα παιδιά στο Λύκειο, δεν μπορώ να πω ότι διαπιστώνω διαφορετικές επιδόσεις στα Μαθηματικά λόγω φύλου.
Τουλάχιστον σε επίπεδο σχολείου, σήμερα, ξεκινούν με τις ίδιες δυνατότητες και προοπτικές.. Για παλιότερα δεν το συζητάμε :)
Ήδη άρχισαν να εμφανίζονται αρκετές γυναίκες και στο χώρο της έρευνας, τουλάχιστον περισσότερες από όσες πριν.. :)
Πιστεύω ότι στο μέλλον θα αλλάξει η αναλογία, καθώς θα καταρρίπτεται ο μύθος που θίξατε.. :)
Γειά σου Κατερίνα, συγχαρητήρια για την κριτική των παιδιών αντικατοπτρίζουν ένα ουσιαστικό μάθημα αν και δεν ξέρω αν είναι δυνατόν στα πλαίσια της ασφυκτικής ύλης να γίνονται αυτές οι εξωσχολικές δραστηριότητες.Επίσης διαφωνώ με την υπογραφή στην κριτική διότι δεν επιτρέπει στα παιδιά την ελευθερία να εκφραστούν όπως θέλουν. Εχω κάνει το ίδιο και εγώ σε τμήμα χωρίς υπογραφή και μόλις ένα άτομο μίλησε πιο αθυρόστομα μπορώ να πώ....αλλά χωρίς κακία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓεια σου Στράτο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚι εγώ αυτό πίστευα για την υπογραφή στα σχόλια, αλλά είπα να επιμείνω και μάλλον είχε αποτέλεσμα.
Στην αρχή φάνηκε πως "ωραιοποιούσαν" οι περισσότεροι τα σχόλια τους, κι έγραφαν πολύ λίγα λόγια. Όταν όμως είδαν πως όποιος είχε ευθαρσώς διατυπώσει μια διαφωνία του ήταν αυτός που έβγαινε ουσιαστικά κερδισμένος, επειδή γινόταν (από την πλευρά μου) προσπάθεια να ικανοποιηθεί το αίτημά του, κι από την άλλη δεν άλλαζε η στάση μου απέναντί του, ίσως μάλιστα γινόμουν και πιο ενθουσιώδης μαζί του, λόγω του θάρρους του να λέει αυτό που πιστεύει, σιγά σιγά τα σχόλια που μου γράφουν γίνονται όλο και πιο μακροσκελή, αλλά και πιο ειλικρινή κι αυτό φαίνεται.
Είπα να πειραματιστώ και φάνηκε πως πετυχαίνει. Όχι από τη μια στιγμή στην άλλη.
Με πολλή δουλειά και με υπομονή κι επιμονή.
Τώρα με ρωτάνε τα ίδια τα παιδιά αν θέλω να "αξιολογήσουν" κάτι που κάναμε :))
Και για να κλείσω, να σου πω ότι δεν έβαλα "βαθμάρες"! Από 08 έως 20, με χαμηλούς γενικά Μ.Ο. Το διευκρινίζω για να μη σου περάσει από το μυαλό πως ανταμοίβω τους μαθητές με λάθος τρόπο... :)
Βέβαια τους είχα βάλει αρκετά τεστάκια και μέτρησα τόσο τη συμμετοχή τους στις εργασίες, όσο και τα τετράδια τους, που ελέγχω στα γρήγορα σε κάθε μάθημα...
Νομίζω πως τα παιδιά πειραματίζονται μαζί μας και όταν δουν πως είμαστε συνεπείς σ' αυτά που λέμε συνεργάζονται...Βέβαια φέτος έχω καλά παιδιά στην Α'!! Βασικός παράγοντας το τι είδους "φουρνιά" θα σου τύχει! :)))
Καλή σου μέρα
Θα συμμαχήσω με την Κατερίνα :-)
ΑπάντησηΔιαγραφήυπερθεματίζοντας
όχι μόνο επώνυμα αλλά και/ή δημόσια...
...γιατί να χει ο Αθηναίος φιλόλογος
μαθητές-σχολιαστές,
και η Βόρεια Σκέψη μεγάλους εν ηλικία διανοητές;
και αυτός της Λογοτεχνίας είναι
αλλά κατεύθυνε το μαθητή
δημόσια "στο λύνε"
Καλημέρα στο μάθημα
Μόλις τώρα τελείωσα το διάβασμα του blog.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα μπορούσα να πω πολλά αλλά θα περιοριστώ
σε ένα.
Απομνημόνευση = Ταξινόμηση (Σιμωνίδης έφη? :)
έχοντας αφήσει εδώ ψηφιακές μου αναμνήσεις,
πού είναι οι πολλές οι fractal ετικέτες
για να μου βρουν τις λύσεις;; :-)
Kalhnyxta :)