ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ-ΑΝΑΦΟΡΕΣ-ΚΡΙΤΙΚΕΣ-ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
βιβλίων που η θεματική τους άπτεται με τον έναν
ή τον άλλον τρόπο στον ευρύτερο χώρο
των Μαθηματικών, της Λογοτεχνίας, της Φιλοσοφίας
και όχι μόνο...
Προβληματισμοί μέσα κι έξω από τη σχολική τάξη
Θέσεις/αντιθέσεις/ αντιπαραθέσεις με στόχο τις συνθέσεις
:)
Τρίτη 5 Οκτωβρίου 2010
Ο ΘΡΥΛΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ
και ένα, και δύο, και τρία, και τέσσερα (καλά) παιδιά...:)
Πολύ ωραία η παρατήρησή σου! Χωράει στο "???" που υπάρχει στον πίνακα, κάτω από το τριώνυμο :) [ίσως έπρεπε να γράψω "άλλα κόλπα" ] Θεωρώ όμως ότι ξεφεύγει από τις "βασικές μορφές" που περιγράφω.
ναι, ξεφεύγει... και οι μαθητές της Α' Λυκείου που διαβάζουν το blog μου, συμβαίνει να διαβάζουν ενίοτε και τα σχόλια και τότε ζορίζει το πράγμα :) Λοιπόν το άθροισμα των θετικών ας το αφήσουμε προς το παρόν εκτός παραγοντοποίησης, ο.k.?
(Mεταξύ μας τους είχα δώσει το x^2+4, για να το παραγοντοποιήσουν με δυο διαφορετικούς τρόπους, ο ένας εκ των οποίων μοιάζει με αυτόν που περιγράφεις - με αντίστροφες ταυτότητες - αλλά δεν τα έδωσα στην Α', στη Γ' το έδωσα, και ζήτησα να σχολιάσουν τα αποτελέσματα... Εκεί νομίζω πως έχει ενδιαφέρον, αφού βάζουν και το i! Στην Α', ειδικά όταν πολλοί δεν έχουν ακόμη αντιληφθεί τι σημαίνει "αλγεβρική ταυτότητα", τέτοια κόλπα μάλλον τους μπερδεύουν παρά τους βοηθάνε)
Δεν είναι πιο ωραία αν πηγαίνεις στον πάγο, όχι με ... τρελό φορτηγό, αλλά με πατίνια , ακούγοντας επί πλέον και Τσαϊκόφσκι?! (ή έστω ένα κομμάτι της αρεσκείας σου...)
Θέλω να ευχαριστήσω την καθηγήτρια μας γιατί παρόλο που χτύπησε το κινητό μου την ώρα του μαθήματος δεν με πήγε στον Λυκειάρχη.Υπόσχομαι ότι αυτό δεν πρόκειται να ξαναγίνει.
Γιατί δεν μπορούμε να μεγαλώσουμε την εικόνα; Βοήθησε λίγο...
ΑπάντησηΔιαγραφήέλα ντε!!
ΑπάντησηΔιαγραφήκι εγώ αυτό προσπαθώ να καταλάβω!!
γιατί??
...έκανα ό,τι ακριβώς κάνω κάθε φορά... :(
Αν δε βρω λύση θα σου στείλω το πινακάκι σε word.
Να προσθεσω στους 3 ορους και τη διασπαση ή την προσθαφαιρεση ορου?
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ ωραία η παρατήρησή σου!
ΑπάντησηΔιαγραφήΧωράει στο "???" που υπάρχει στον πίνακα, κάτω από το τριώνυμο :) [ίσως έπρεπε να γράψω "άλλα κόλπα" ]
Θεωρώ όμως ότι ξεφεύγει από τις "βασικές μορφές" που περιγράφω.
Μήπως παραγοντοποιείται και το άθροισμα τετραγώνων???
ΑπάντησηΔιαγραφήx^4 + y^4 = x^4 + y^4 + 2(x^2)(y^2) - 2(x^2)(y^2) = (x^2 + y^2)^2 - (sqrt(2)xy)^2 = (x^2 + y^2 - sqrt(2)xy)(x^2 + y^2 + sqrt(2)xy)
Ουφ, δύσκολο να γράφεις μαθηματικά σε "άλλη" γλώσσα!
Αυτό κι αν ξεφεύγει από τους σκοπούς του φυλλαδίου σου ;)
ΑπάντησηΔιαγραφήναι, ξεφεύγει...
ΑπάντησηΔιαγραφήκαι οι μαθητές της Α' Λυκείου που διαβάζουν το blog μου, συμβαίνει να διαβάζουν ενίοτε και τα σχόλια και τότε ζορίζει το πράγμα :)
Λοιπόν το άθροισμα των θετικών ας το αφήσουμε προς το παρόν εκτός παραγοντοποίησης, ο.k.?
(Mεταξύ μας τους είχα δώσει το x^2+4, για να το παραγοντοποιήσουν με δυο διαφορετικούς τρόπους, ο ένας εκ των οποίων μοιάζει με αυτόν που περιγράφεις - με αντίστροφες ταυτότητες - αλλά δεν τα έδωσα στην Α', στη Γ' το έδωσα, και ζήτησα να σχολιάσουν τα αποτελέσματα...
Εκεί νομίζω πως έχει ενδιαφέρον, αφού βάζουν και το i!
Στην Α', ειδικά όταν πολλοί δεν έχουν ακόμη αντιληφθεί τι σημαίνει "αλγεβρική ταυτότητα", τέτοια κόλπα μάλλον τους μπερδεύουν παρά τους βοηθάνε)
Δε βοηθάει όπως το να ζητούμε από πρωτάρηδες που μόλις έμαθαν ποδήλατο, να οδηγήσουν μία διπλή νταλίκα σε βρεγμένο οδόστρωμα με χιόνι και πάγο...
ΑπάντησηΔιαγραφή:) πολύ μου αρέσει η αναλογία σου, Χριστίνα Ζ.!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν είναι πιο ωραία αν πηγαίνεις στον πάγο, όχι με ... τρελό φορτηγό, αλλά με πατίνια , ακούγοντας επί πλέον και Τσαϊκόφσκι?!
(ή έστω ένα κομμάτι της αρεσκείας σου...)
Και το "γουστάρω να χορεύω" από τη Μαδαγασκάρη θα μου άρεσε...
ΑπάντησηΔιαγραφήΝομίζω κάπως έτσι x2-x-y2+y=x2-y2-x+y=(x-y)(x+y)-(x+y)=(x+y)(x-y-1)
ΑπάντησηΔιαγραφήΑφού (x-y)(x+y)=x2-y2 (το 2 ως εκθέτης)
(x-y)(x+y-1) ηθελα να γραψω, εκανα λάθος τα πρόσημα :)
ΑπάντησηΔιαγραφήμπράβο Θανάση!
ΑπάντησηΔιαγραφήακριβώς έτσι :)
[ διόρθωσες το "(x-y)(x+y)-(x+y)=(x+y)(x-y-1)"
σε "(x-y)(x+y)-(x-y)=(x-y)(x+y-1)" ]
Θέλω να ευχαριστήσω την καθηγήτρια μας γιατί παρόλο που χτύπησε το κινητό μου την ώρα του μαθήματος δεν με πήγε στον Λυκειάρχη.Υπόσχομαι ότι αυτό δεν πρόκειται να ξαναγίνει.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα εν οίκω μη εν δήμω, παιδιά... Όπως άκουσα ένα πολύ καλό σύνθημα τώρα τελευταία, και οι τοίχοι έχουν αυτιά (και τα αυτιά μας τοίχους).
ΑπάντησηΔιαγραφή