Τρίτη 12 Ιανουαρίου 2010

ΜΥΘΟΣ ή ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ;


4 σχόλια:

  1. Αν και διαβάζω,γιατί σε 2 βδομάδες έχω εξεταστική θα προσπαθήσω να παρευρεθώ. Εκτιμώ πολύ τον κ. Δοξιάδη και τον κ.Τεύκρο Μηχαηλίδη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. καλό διάβασμα!
    κι επίσης καλά αποτελέσματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αν και το θέμα της συζήτησης προσωπικά δε μου φάνηκε ενδιαφέρον (μιας και δεν είμαι ούτε συγγραφέας, ούτε εκδότης, ούτε βιβλιοπώλης, δε με ενδιαφέρει καθόλου αν ένα βιβλίο α ν ή κ ε ι σε κάποιο συγκεκριμένο γένος/είδος λογοτεχνίας - με νοιάζει μόνο να ανοίγει ορίζοντες στις σκέψεις και τα συναισθήματά μου), μου φάνηκε ενδιαφέρουσα η δυνατότητα να βρεθώ, μετά από καιρό, μεταξύ ενός σ υ ν ό λ ο υ ανθρώπων με αγάπη για τα μαθηματικά και τη λογοτεχνία που έχει κάποιου είδους συνάφεια με τα μαθηματικά.

    Πήγα. Οι ομιλητές ήταν πολύ καλοί!

    Αυτό που μου έμεινε από τη συζήτηση είναι ότι στο βαθμό που μπορεί να υποστηριχθεί ότι υπάρχει το γένος της Μαθηματικής Λογοτεχνίας, τα (δραματουργικά) χαρακτηριστικά που προσδιορίζουν το κατα πόσο ένα βιβλίο ανήκει στο γένος αυτό δεν είναι το αν εμφανίζονται στην πλοκή του βιβλίου κάποιες μαθηματικές έννοιες... Τα χαρακτηριστικά ενός βιβλίου μαθηματικής λογοτεχνίας είναι τα εξής: 1)το μοτίβο "winner takes it all" (αφού κυρίως στα μαθηματικά συναντιέται συχνά το φαινόμενο μεμονωμένοι ερευνητές να δουλεύουν παραγωγικά, δημιουργώντας ενδιάμεσα αποτελέσματα, για την επίλυση ενός μεγάλου προβλήματος, και όταν τελικά το πρόβλημα επιλυθεί, η δόξα όλη να πηγαίνει σε αυτόν που έβαλε το τελευταίο λιθαράκι), 2) η αβεβαιότητα ως προς το αν το πρόβλημα/δράμα του ήρωα είναι αποκρίσιμο ή μη αποκρίσιμο (βλέπε τις διαστάσεις που έδωσε στην αβεβαίοτητα του μαθηματικού ερευνητή το θεώρημα του Goedel...), και 3) δομή πλοκής που στηρίζεται σε δομή μαθηματικής απόδειξης...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. γεια σου Νίκο!

    αρχικά να σου πω ότι ζηλεύω που εγώ δεν ήμουν εκεί!
    (θα είμαι όμως την επόμενη Παρασκευή :)και είμαι σίγουρη πως θα είναι τέλειοι, τους έχω ξαναδεί κατά μόνας κι εδώ και μερικά χρόνια το περιμένω πως και πως να τους δω σε ντουέτο!)
    Και αμέσως μετά να σου πω, από την εμπειρία μου, πως δύσκολα μεταφέρει κανείς το κλίμα που έχουν τέτοιου είδους εκδηλώσεις...
    Τέλος δε, γνωρίζοντας καλά τους ομιλητές και τις σχετικές με το θέμα θέσεις τους, αντιλαμβάνομαι ότι εστίασες ορθότατα! :)

    καλό βράδυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή