Τρίτη 16 Οκτωβρίου 2012

"λύσε μου τα μαθηματικά μου"

  Μια από τις διάφορες μορφές ανατροφοδότησης ενός blogger, πέρα από τα σχόλια που αφήνουν οι αναγνώστες των αναρτήσεων ή τα μηνύματα που του στέλνουν κατ' ιδίαν οι φίλοι ή - στην περίπτωση που μιλάμε για εκπαιδευτικό blogger -  η θετική επιρροή των άρθρων του στους μαθητές του, είναι και τα διάφορα στατιστικά εργαλεία που του δίνουν πληροφορίες για την επισκεψιμότητα στο blog, την αναγνωσιμότητα κάθε ανάρτησης, τη διάρκεια ανάγνωσής της και άλλων τινών στοιχείων, που ομολογώ πως έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Ελλείψει χρόνου, ωστόσο, δεν "ανατροφοδοτούμαι" πολύ συχνά μέσω του StatCounter, με το οποίο έχω εφοδιάσει το blog μου. Και όταν βρίσκω χρόνο να ρίξω στα γρήγορα μια ματιά, τότε από τις πολλές επιλογές που μου δίνει το σύστημα, μια είναι κυρίως που επιλέγω κατ' επανάληψη, το "Recent Keyword Activity"! Η επιλογή αυτή σου δείχνει τις  "λέξεις κλειδιά" που πληκτρολόγησαν οι επισκέπτες σε κάποια μηχανή αναζήτησης και κατέληξαν από τύχη ή από ατυχία, αυτοί το γνωρίζουν, στο δικό σου blog.
Στο δικό μου blog οι επικρατέστερες λέξεις κλειδιά, εκτός από 'Λογοτεχνία' :), είναι  Μαθηματικά, εξίσωση, σχολείο, ερευνητικές εργασίες, Bolzano,  Δασκαλάκης, "δασκάλα σε σκίτσο" κι άλλα διάφορα σχετικά. Μερικές φορές ωστόσο είναι πολύ άσχετες κι άλλοτε πάλι είναι ολόκληρες φράσεις όπως: "γιατί στις εξισώσεις στα μαθηματικά συν επί συν μας κάνει" και η φράση κόβεται εκεί, επειδή, μάλλον, οι μαχανές αναζήτησης είναι ... έξυπνες και αντιλαμβάνονται αμέσως την απορία σου, με αποτέλεσμα να συνεχίζουν τη φράση σου και να σου δίνουν την κατάλληλη απάντηση! Φαντάζομαι πως κάπως έτσι θα σκέφτονται πολλά από τα μικρά παιδιά, που ολημερίς με τις νέες τεχνολογίες καταγίνονται. Αναμφιβόλως κάποια από αυτά τα παιδιά μυθοποιούν το μηχάνημα που έχουν απέναντί τους, το θεωρούν παντοδύναμο, πανέξυπνο, ικανό για τα πάντα. Από την άλλη μάλλον το θεωρούν υποτακτικό και φιλικό σε αντίθεση με τους απαιτητικούς και "σκληροτράχηλους" δάσκαλους των μαθηματικών που έχουν ατέλειωτες και ανεδαφικές απαιτήσεις...
Φαντάζομαι πως υπάρχουν παιδιά που σκέφτονται κάπως έτσι.. Και τροφή στη φαντασία μου έδωσε ένα (μικρό, αλλά όχι και πολύ, υποθέτω λόγω των greeklish που χρησιμοποιεί,) παιδί, το οποίο χθες οδηγήθηκε στο blog μου έχοντας πληκτρολογήσει στο google: "lise mou ta  mathimatika mou"!


Προσπαθώ να φανταστώ πώς είναι το παιδί αυτό...

Και αναρωτιέμαι πόσα άλλα παιδιά υπάρχουν όμοιά του, που Κυριακή βράδυ, έχοντας "λιώσει" στο διαδίκτυο, θυμούνται έντρομα τις ασκήσεις των μαθηματικών, που έβαλε στο σχολείο ο αιμοβόρος  μαθηματικός, και πανικόβλητα ζητούν από τον υπολογιστή να "λύσει τα μαθηματικά τους"!
Πόσα;

Τελικά, φαίνεται πως πέρα από την ανατροφοδότηση που παρέχουν, τα στατιστικά του blog γίνονται  αφορμή αναστοχασμού και έντονου προβληματισμού...
Προβληματίζομαι τώρα κι εγώ  αν μπορώ  να ζητήσω μια χάρη από τον υπολογιστή μου, πριν τον κλείσω και πάω να κοιμηθώ. Δεν θα ζητήσω, βέβαια, να μου "λύσει τα μαθηματικά", (αφού έχω ετοιμάσει επιμελώς τα μαθήματά μου... :) ), αλλά πολύ θα ήθελα να τον ρωτήσω:
"Πες μου, σε παρακαλώ, πόσα παιδιά καθημερινά σου ζητούν να τους 'λύσεις τα μαθηματικά';"
Λέτε να μου απαντήσει αν το γκουγκλάρω; :))

ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ!

5 σχόλια:

  1. Εγώ πάτησα "λύσε μου όλες τις απορίες" και βρέθηκα στο blog σου :).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κατερίνα "λύσε μου τα μαθηματικά" δεν το λέμε ή γράφουν μόνο κάποιοι μαθητές αλλά και συνάδελφοι, ε τι λες;

    Είναι η ανθρώπινη αδυναμία όταν κάτι δεν καταφέρνεις να απευθύνεσαι κάπου αλλού, δεν το βρίσκω κακό, το κάνω και εγώ (όχι με τόσο παθητικό και γενικό τρόπο που περιγράφεις).

    Όσο για την πρόταση που έβαλε ο χρήστης του διαδικτύου δεν πιστεύω ότι είναι μαθητής, αλλά μελλοντικός blogger που ψάχνει τον τίτλο της ιστοσελίδας του!

    Καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλή σου μέρα Μάκη!

    Έχεις κάτι υπόψη σου ή εικάζεις πως αυτός που έγραψε το "lise mou ta mathimatika mou" είναι μελλοντικός blogger που αναζητά τίτλο για την ιστοσελίδα του κι όχι κάποιος απελπισμένος μαθητής, που δεν θέλει να πάει Δευτέρα πρωί αδιάβαστος στο σχολείο του;
    Αν υποθέσουμε όμως ότι είναι κάποιος μελλοντικός blogger, που μέσω google ελέγχει αν το "lise mou ta mathimatika mou" είναι διαθέσιμο ως τίτλος για το ιστολόγιό του, τότε έχω να παρατηρήσω κάτι άλλο, κάτι που παρατηρώ και στους περισσότερους μαθητές, οι οποίοι "κακομεταχειρίζονται" τη μαθηματική γλώσσα.

    Το "λύνω" δεν είναι ένα ρήμα ευρείας χρήσεως που εφαρμόζεται οπουδήποτε αδιακρίτως.
    Ως υποκείμενο, στα Μαθηματικά, μπορεί να πάρει κάποια από τις λέξεις: πρόβλημα, εξίσωση, ανίσωση, σύστημα και σίγουρα όχι λέξεις όπως "παράσταση", ("θα λύσουμε την παράσταση", δεν το ακούς συχνά;), πολύ δε περισσότερο δεν μπορεί να πάρει ως υποκείμενο τη λέξη "μαθηματικά".
    Βέβαια εκτός Μαθηματικών, το "λύνω", μπορεί να έχει πλείστα άλλα υποκείμενα, όπως ας πούμε "κορδόνια"!
    :) Ή ακόμη ποιητικότερα και ελαφρώς μεταφυσικά, τη λέξη "μάγια".

    Μάκη, είναι παλιά και μεγάλη συζήτηση η "κακοποίηση" της γλώσσας και δη της μαθηματικής, που, μάλιστα, την ξεκίνησες στο mathematica.gr κι εσύ, αλλά το θέμα της ανάρτησής μου δεν είναι εστιασμένο εκεί.

    Χαιρετίσματα στην Αθήνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τυχαία μόλις έπεσα πάνω σε ένα άρθρο, με τίτλο "τα παιδιά της γενιάς μας", που συμφωνεί απόλυτα με τον δικό μου προβληματισμό.

      Διάβασέ το εδώ: http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.8emata&id=19060

      Περιγράφει το αμέσως επόμενο στάδιο...

      Διαγραφή