ΠΕΡΙΛΗΨΗ: Ο μαθηματικός
γραμματισμός, όπως ορίζεται σήμερα, αποτελεί διεθνώς βασική επιδίωξη της σχολικής
μαθηματικής εκπαίδευσης. Στην εργασία αυτή παρουσιάζεται μια σύντομη
βιβλιογραφική έρευνα με σκοπό να διερευνηθούν οι επιδιώξεις, οι αρχές και τα γνωρίσματα των μοντέλων
γραμματισμού και να εντοπιστεί εκείνο, στο πλαίσιο του οποίου θα μπορούσε να επιτευχθεί
αποτελεσματικότερα ο μαθηματικός γραμματισμός.
=======================================================
Στο 32ο ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας είχα την τιμή και τη χαρά να παρουσιάσω την εργασία μου με τίτλο: ΜΕ ΠΟΙΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΠΙΤΕΥΧΘΕΙ Ο ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ;
Η αντίδραση της ευρύτερης μαθηματικής κοινότητας στον όρο "γραμματισμός" δεν είναι και η πλέον θετική, όπως φάνηκε από τη συζήτηση που ακολούθησε και κάποια σχόλια που έγιναν. Ωστόσο, αν ξεπεράσουμε τις όποιες αντιρρήσεις σχετικά με τη χρήση του όρου "γραμματισμός", φαίνεται πως σχεδόν όλοι συμφωνούμε με τη θέση του De Lang, σύμφωνα με την οποία το θέμα του μαθηματικού γραμματισμού είναι πολύ σύνθετο και ο δρόμος που ανοίγεται μπροστά μας είναι πολύ μακρύς, ενώ οι προκλήσεις που πρόκειται να αντιμετωπίσουμε στο μέλλον ποικίλες, κι άρα πρέπει να έχουμε συνεχώς στο μυαλό μας το:
=======================================================
Στο 32ο ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας είχα την τιμή και τη χαρά να παρουσιάσω την εργασία μου με τίτλο: ΜΕ ΠΟΙΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΠΙΤΕΥΧΘΕΙ Ο ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ;
Η αντίδραση της ευρύτερης μαθηματικής κοινότητας στον όρο "γραμματισμός" δεν είναι και η πλέον θετική, όπως φάνηκε από τη συζήτηση που ακολούθησε και κάποια σχόλια που έγιναν. Ωστόσο, αν ξεπεράσουμε τις όποιες αντιρρήσεις σχετικά με τη χρήση του όρου "γραμματισμός", φαίνεται πως σχεδόν όλοι συμφωνούμε με τη θέση του De Lang, σύμφωνα με την οποία το θέμα του μαθηματικού γραμματισμού είναι πολύ σύνθετο και ο δρόμος που ανοίγεται μπροστά μας είναι πολύ μακρύς, ενώ οι προκλήσεις που πρόκειται να αντιμετωπίσουμε στο μέλλον ποικίλες, κι άρα πρέπει να έχουμε συνεχώς στο μυαλό μας το:
- Πώς θα διδάξουμε Μαθηματικά που θα επιτύχουν το μαθηματικό γραμματισμό;
- Ποιες είναι οι παιδαγωγικές και οι διδακτικές πρακτικές για το μαθηματικό γραμματισμό;
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Θέλω να ευχαριστήσω όλους τους καλούς φίλους και τους συναδέλφους, που με τιμούν με την παρουσία τους και με τα σχόλια υποστηρίζουν κι ενδυναμώνουν την προσπάθειά μου. :)
Θέλω να ευχαριστήσω όλους τους καλούς φίλους και τους συναδέλφους, που με τιμούν με την παρουσία τους και με τα σχόλια υποστηρίζουν κι ενδυναμώνουν την προσπάθειά μου. :)
Μάλλον έχει κάποιο πρόβλημα το blog (ιό;!) και δεν συνεργάζεται με τίποτε στη μορφοποίηση του κειμένου... Ελπίζω να μην είναι μόνιμο το πρόβλημα, επειδή δεν μου αρέσει καθόλου η άστοχη και άσκοπη χρήση πολλών γραμματοσειρών και ποικίλων μεγεθών...
ΑπάντησηΔιαγραφή